هود لامینار چیست؟

 هودهای لامینار و هودهای جریان دزدگیر انواع تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی طراحی شده برای کنترل ایمن انواع مختلف خطرات است. همچنین به نیمکت های جریان آرام ، کابینت های ایمنی اربیوسی اشاره می شود ، این دستگاه های مهارکننده اغلب شبیه به هم ظاهر می شوند و همه از جریان هوای مستقیم برای ایجاد محیط کار تمیز و استریل استفاده می کنند. با وجود این شباهت ها ، تفاوت های اساسی در سطح محافظت ارائه شده و مناسب بودن برای کارهای مختلف آزمایشگاهی وجود دارد.

هودهای لامینار:

میز کار محصور و تهویه هستند که با هدایت هوا از کارگر و بالا رفتن آن در کاپوت ، از مواد مضر محافظت می کنند. از فیلترها استفاده نمی شود و هوا قبل از آزاد شدن در خارج از آزمایشگاه ، از طریق مجاری عبور می کند.

بخار شیمیایی محافظت از کارگر و محیط آزمایشگاه را فراهم می کند اما فضای محافظتی برای محافظت از نمونه ها در برابر آلودگی ایجاد نمی کند. هودهای بخار مناسب برای کارهایی هستند که شامل داروهای خطرناک یا مواد شیمیایی ، بخارات شیمیایی خطرناک ، بخارات سمی فرار ، مواد معطر یا واکنشی ، گازهای سمی هستند ، ذرات معلق در هوا ، مواد قابل اشتعال ، مواد سرطان زا یا مواد شیمیایی خطرناکی که به راحتی پاشیده می شوند.

هودهای جریان لایه ای:   

در درجه اول برای محافظت از نمونه ها و محصولات آزمایشگاهی در برابر آلودگی با هدایت هوا از طریق فیلترهای با راندمان بالا (HEPA) در یک فضای کاری محصور و استریل طراحی شده اند. انواع مختلف هودهای جریان الومینار بسته به سطح حفاظت مورد نیاز کارگر و محیط آزمایشگاه و همچنین انواع وظایف موجود در دسترس هستند.



Comments

Popular posts from this blog

استفاده از هود لامینار در آزمایشگاه ها چه فوایدی دارد؟

هود لامینار به چه منظوری استفاده میشود؟

چه استفاده ای از هود شیمی در آزمایشگاه میشود؟