هود لامینار به چه منظوری استفاده میشود؟

 هودهای آزمایشگاهی و هودهای جریان لامینار انواع تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی هستند که برای مدیریت ایمن انواع مختلف خطرات طراحی شده اند. همچنین به نیمکت‌های تمیز، نیمکت‌های جریان آرام، کابینت‌های ایمنی مداری نیز گفته می‌شود، این دستگاه‌های نگهدارنده اغلب مشابه به نظر می‌رسند و همگی از جریان هوای هدایت‌شده برای ارائه یک محیط کار تمیز و استریل استفاده می‌کنند. با وجود این شباهت ها، تفاوت های کلیدی در سطح حفاظت ارائه شده و مناسب بودن برای وظایف مختلف آزمایشگاهی وجود دارد.

هودهای لامینار:

میزهای کار محصور و دارای تهویه هستند که با هدایت هوا از کارگر و بالا به داخل هود از مواد مضر محافظت می کنند. هیچ فیلتری استفاده نمی شود و هوا قبل از رها شدن در خارج از آزمایشگاه، در حین عبور از مجرا رقیق می شود.

دودهای شیمیایی از محیط کارگر و آزمایشگاه محافظت می کنند اما یک فضای کار استریل برای محافظت از نمونه ها در برابر آلودگی فراهم نمی کنند. هودهای لامینار برای کارهایی که شامل داروهای خطرناک یا مواد شیمیایی، بخارات شیمیایی خطرناک، بخارات سمی فرار، مواد معطر یا واکنش پذیر، گازهای سمی هستند مناسب هستند. ، آئروسل ها، مواد قابل اشتعال، مواد سرطان زا یا مواد شیمیایی خطرناکی که به راحتی می توانند پاشیده شوند.

هودهای لامینار جریان آرام:

اصولاً برای محافظت از نمونه‌های آزمایشگاهی و محصولات در برابر آلودگی با هدایت هوا از طریق فیلترهای ذرات هوای با راندمان بالا (هپا) در یک فضای کاری بسته و استریل طراحی شده‌اند. انواع مختلفی از هودهای لامینار جریان بسته به سطح حفاظت مورد نیاز برای محیط کارگر و آزمایشگاه و همچنین انواع وظایفی که انجام می شود در دسترس هستند.

https://www.bloglovin.com/@hoodlaminar




Comments

Popular posts from this blog

استفاده از هود لامینار در آزمایشگاه ها چه فوایدی دارد؟

چه استفاده ای از هود شیمی در آزمایشگاه میشود؟