چه استفاده ای از هود شیمی در آزمایشگاه میشود؟

 دود هود شیمی یک محفظه تهویه شده است که در آن گازها، بخارات و دودها وجود دارد. یک فن اگزوز که در بالای ساختمان آزمایشگاه قرار دارد، هوا و آلاینده‌های موجود در هوا را از طریق مجرای متصل می‌کشد و آنها را به اتمسفر تخلیه می‌کند.

هود شیمی معمولی که در آزمایشگاه‌های دانشگاه پرینستون یافت می‌شود به یک ارسی جلویی متحرک و یک بافل داخلی مجهز است. بسته به طراحی آن، ارسی ممکن است به صورت عمودی، افقی یا ترکیبی از این دو حرکت کند و با عمل به عنوان یک مانع بین کارگر و آزمایش، محافظتی را برای کاربر هود فراهم می کند.

شکاف ها و بافل ها هوای خارج شده را هدایت می کنند. در بسیاری از هودهای شیمی، آنها ممکن است تنظیم شوند تا یکنواخت ترین جریان را داشته باشند. مهم است که بافل ها بسته یا مسدود نشوند زیرا این امر مسیر اگزوز را مسدود می کند.

ایرفویل یا قاب اریب در اطراف صفحه هود با اجتناب از انحنای تیز که می تواند تلاطم ایجاد کند، جریان هوای یکنواخت بیشتری را به داخل هود شیمی می دهد.

حجم ثابت جایی که دبی خروجی اگزوز یا مقدار هوای کشیده شده از داخل کاپوت ثابت است. بنابراین، هنگامی که ارسی پایین می‌آید و سطح مقطع دهانه هود شیمی کاهش می‌یابد، سرعت جریان هوا (سرعت چهره) از طریق هود به نسبت افزایش می‌یابد. بنابراین، با پایین آوردن ارسی می توان سرعت های بالاتری را به دست آورد.

حجم هوای متغیر جایی که دبی خروجی اگزوز یا مقدار هوای کشیده شده از داخل کاپوت تغییر می‌کند، همانطور که ارسی به منظور حفظ سرعت تنظیم شده صورت تنظیم می‌شود. بنابراین، هنگامی که ارسی پایین می‌آید و سطح مقطع دهانه هود شیمی کاهش می‌یابد، سرعت جریان هوا (سرعت چهره) از طریق هود ثابت می‌ماند در حالی که حجم هوای کمتری تخلیه می‌شود.



Comments

Popular posts from this blog

استفاده از هود لامینار در آزمایشگاه ها چه فوایدی دارد؟

هود لامینار به چه منظوری استفاده میشود؟